Retourneren en annuleren
Annuleren
Je kunt je bestelling annuleren wanneer de bestelling nog niet verzonden is. Je kunt een bestelling annuleren door een mail te sturen naar [email protected] of door ons te bellen op +31 (0) 77 3201838. Wanneer je bestelling al verzonden is kun je je bestelling niet meer annuleren. Als je hierna toch besluit om het artikel niet te behouden kun je deze eenvoudig retourneren.
Bedenktijd
Heb je een bestelling ontvangen, maar ben je niet tevreden? Dan heb je 14 dagen bedenktijd waarin je jouw product kunt retourneren. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop je je bestelling ontvangen hebt. Wanneer je meerdere producten besteld hebt in één bestelling maar wij leveren deze bestelling niet als geheel, dan gaan de 14 dagen bedenktijd in op de dag waarop je het laatste artikel hebt ontvangen.
Retourvoorwaarden
- Je kunt tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een retouraanvraag indienen.
- Je moet de artikelen binnen 14 dagen nadat je de retourmededeling hebt gedaan terugsturen.
- De artikelen zijn niet beschadigd.
- De artikelen zitten in de originele verpakking.
- Je kunt alleen de artikelen die je gekocht hebt bij feelingswonen.nl retourneren.
- Artikelen die voor jou op maat gemaakt zijn kun je niet retourneren.
Hoe retourneer ik?
Er zijn twee retouropties die je kunt gebruiken om het artikel te retourneren. Welke manier voor jou geldt is afhankelijk van de afmetingen en het gewicht van het product. Hieronder vind je hoe beide categorieën geretourneerd kunnen worden.
Retour proces
- Neem contact op met ons om jouw retour aan te melden; dit kan via de mail of telefonisch. Wij vertellen je dan ook in verder detail hoe je jouw artikel moet retourneren.
- Vul het retourformulier in en stop deze weer in het te verzenden pakket. Deze stap is echter niet verplicht.
- Volg vervolgens de stappen die wij je hebben gemaild via [email protected].
- Je ontvangt het aankoopbedrag plus de verzendkosten zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk 14 dagen nadat we de retourmelding ontvangen hebben. Een voorwaarde hierop is dat we wachten met terug betalen totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat je hebt bewezen dat je het artikel hebt teruggestuurd.
Retourformulier
Om je retour aan te melden kun je gebruik maken van het retourformulier Feelings Wonen of het modelformulier herroepingen, maar dit is niet verplicht. Door gebruik te maken van het retourformulier van Feelings Wonen help je ons om direct alle benodigde informatie op te halen om je retour in goed te laten verlopen.
Kosten retourneren
De kosten voor het retourneren zijn altijd voor jouw rekening. Afhankelijk van de retouroptie die wij je adviseren, betaal je verschillende tarieven. Wanneer je retour via ons gaat, dan bedragen de kosten hiervoor altijd €100,-. Als je artikelen kunnen worden geretourneerd via een pakketdienst zijn de kosten van het retourneren hiervan afhankelijk.
Terugbetalingen
Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug aan jou uiterlijk 14 dagen na het ontvangen van de herroepingsmededeling. Een voorwaarde op deze regel is dat wij mogen wachten totdat wij het artikel hebben ontvangen, of dat je bewijs hebt opgestuurd van de verzending van het artikel. Wij zullen het volledige aankoopbedrag terugbetalen op dezelfde manier waarop je betaald hebt, tenzij je instemt dat we dit via een andere manier mogen doen. Voor de terugbetaling rekenen wij geen extra kosten. Wanneer je meerdere producten hebt besteld en één hiervan besluit te retourneren dan betalen we niet de verzendkosten terug, enkel de aankoopprijs van het artikel dat je terugstuurt.
Waardemindering
Tijdens de bedenktijd mag je het aangekochte product uiteraard uitproberen wanneer je nog niet zeker bent van je aankoop. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering wanneer je tijdens de bedenktijd iets doet wat niet nodig is om het te beoordelen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld schades en incorrect gebruik van het artikel. Wij zullen bij ontvangst van het geretourneerde product dit beoordelen.
Het verkeerde artikel is opgestuurd of deze is beschadigd geleverd. Wat nu?
Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen dan samen met jou tot een passende oplossing komen.
Wanneer je bestelling geleverd wordt door onze logistieke partner, kijk dan bij aankomst je bestelling even na. Mocht er wat mis zijn met je bestelling wordt er namelijk dan terplekke contact opgenomen met ons om tot de beste oplossing te komen.